سبد خرید خالی می باشد

افزایش مسمومیت با قرص برنج در اصفهان

رئیس کل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت:  سال جاری ۱۸ نفر در پی مسمومیت با قرص برنج فوت کردند که این تعداد در مدت زمان مشابه سال گذشته برابر با شش نفر بوده است. که امسال سه برابر افزایش پیدا کرده است.Phosphide مسمومیت قرص برنج

علی سلیمان‌پور در ادامه گفت: مسمومیت افراد با قرص برنج در هشت ماه ابتدایی سال جاری ۱۸ نفر، چهار خانم و ۱۴ آقا دچار مسمومیت با قرص برنج شده‌اند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته برابر با شش نفر، یک خانم و پنج آقا بوده است.

قرص برنج ظرف سه تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب انسان را دچار اختلال می‌کند.

از قرص برنج برای ضدعفونی کردن و جلوگیری از آفت‌زدگی برنج و دیگر غلات استفاده می‌شود.

این قرص ظرف سه تا چهار ساعت سیستم تنفسی و مغز را دچار مشکل می‌کند و فرد در اثر مرگی دردناک و زجرآور خواهد مرد. بر اساس آمارهای گزارش شده از پزشکی قانونی تهران در سال ۱۳۹۲، ۶۶۱ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده‌اند.

میزان تلفات بر اثر AAIPP از ۴۰ تا ۸۰ درصد متفاوت است. میزان آن ممکن است بسیار بالاتر باشد چون کمتر از ۵٪ مسموم شدگان نهایتاً به مرکز پزشکی منتقل می‌شوند. از سال ۱۹۹۲ که آلومینیوم فسفید به‌طور آزادانه در مغازه‌ها به فروش رسیده موارد مسمومیت عمدی بسیاری از آن در شمال هند دیده شده‌است . در تحقیق بر روی ۵۹۳۳ مرگ غیرطبیعی روی داده در ۲۵ سال گذشته در شمال غرب هند، درصد بالایی از مرگ‌های بر اثر مسمومیت به خاطر آلومینیوم فسفید بوده‌است.

در صورتی که فرد قرص برنج را بخورد یا بوی آن را استشمام کند دچار مسمومیت خواهد شد که در صورتی که سم از بدن وی خارج نشود مرگ در پی خواهد داشت.

خاصیت سمی آلومینیوم فسفید به خاطر گاز فسفین (که دارای ویژگی سیتوتوکسیتی است) است که باعث جراحات رادیکال آزاد می‌شود که از فعالیت آنزیم‌های سلول‌های حیاتی جلوگیری و بافت‌ها را نابود می‌کند. واکنش آلومینیوم فسفید با آب بدن باعث ایجاد گاز فسفین می‌شود که در زیر بیان شده‌است:

 

logo sampashi

مشاوره رایگان

021-88330133


تمام نقاط تهران و کرج

درباره شرکت نگین دشت

شرکت مهندسی نگین دشت با بیش از 30 سال تجربه به صورت تخصصی در زمینه خدمات سمپاشی حشرات، طعمه گذاری انواع موش و مبارزه با آفات خانگی و صنعتی مانند، سوسک، ساس، پشه، موریانه، کنه، مورچه، کک، موش و... با افتخار در خدمت هموطنان عزیزمان می‌باشد.

در ارتباط باشید:

logo-samandehi